Algemene Voorwaarden

Begrippen en toepasselijkheid

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Guilhermo. Afwijkingen zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
  • De Algemene Voorwaarden zijn voor ieder toegankelijk en terug te vinden op de website van Guilhermo: www.guilhermo.nl . Op verzoek wordt een exemplaar toegezonden.
  • Met deze Algemene Voorwaarden voldoet Guilhermo reeds aan de Europese Consumentenrechten Richtlijn die in de loop van 2014 van kracht zal worden/is geworden.

Prijzen en aanbiedingen

  • Alle prijzen zijn in euro’s, inclusief 21% BTW en inclusief bezorgkosten; deze worden duidelijk op de website vermeld.
  • Prijswijzigingen zijn te allen tijde voorbehouden. Guilhermo heeft het recht om prijzen te wijzigen en om eventuele typefouten te corrigeren. Wanneer de klant hierdoor zou worden benadeeld, wordt contact opgenomen met de klant. In dit geval heeft de klant het recht om de overeenkomst met Guilhermo te ontbinden door dit schriftelijk via brief of e-mail (info@guilhermo.nl) aan Guilhermo te melden. Eventuele betalingen door de klant worden zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat Guilhermo het bovenstaande verzoek tot ontbinding van de overeenkomst heeft ontvangen, op de bank- of girorekening van de afnemer teruggestort.
  • Alle aanbiedingen van Guilhermo zijn vrijblijvend. Guilhermo behoudt zich te allen tijde het recht voor om aanbiedingen in te trekken. Alle aanbiedingen gelden op basis van beschikbaarheid. Wanneer een artikel onverhoopt niet meer leverbaar is, wordt contact opgenomen met de klant en eventueel een alternatief aangeboden. Ook in dit geval heeft de klant het recht om de overeenkomst met Guilhermo te ontbinden door dit schriftelijk via brief of e-mail (info@guilhermo.nl) aan Guilhermo te melden. Eventuele betalingen door de klant worden zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat Guilhermo het bovenstaande verzoek tot ontbinding van de overeenkomst heeft ontvangen, op de bank- of girorekening van de klant teruggestort.

Bezorgkosten

  • De kosten verbonden aan het bezorgen van de artikelen zijn voor iedereen toegankelijk en terug te vinden op de website van Guilhermo. Levering in Nederland, Belgie en Duitsland is gratis. In geval hiervan wordt afgeweken zullen de bezorgkosten uitdrukkelijk op de site en bij de bestelling vermeld worden.
  • Indien de artikelen niet of onvolledig worden geleverd zal de levering op kosten van Guilhermo worden aangevuld of opnieuw gedaan worden. In geval van onvolledige levering dient de klant dat wel binnen 3 dagen na ontvangst van de artikelen schriftelijk te melden.

Verzenden/afhalen

  • Bij het plaatsen van een bestelling via de website ontvangt de klant een bevestiging van zijn/haar bestelling op het door hem/haar opgegeven e-mailadres. De artikelen worden afhankelijk van de afstand of door Guilhermo persoonlijk of door een pakketdienst geleverd. Bestellingen van artikelen die op voorraad zijn worden binnen max. 5 werkdagen na ontvangst van de betaling bezorgd. In de praktijk zal veelal sprake zijn van een levertijd van max. 3 werkdagen. Daarnaast heeft de klant de mogelijkheid de artikelen persoonlijk af te halen. Op de website van Guilhermo onder het kopje “Korting bij afhalen” is toegelicht hoe en waar dat mogelijk is.
  • Als artikelen niet op voorraad zijn of (tijdelijk) niet of niet op tijd geleverd kunnen worden, wordt dat uitdrukkelijk op de website vermeld of individueel medegedeeld. In dit geval heeft de klant het recht om de overeenkomst met Guilhermo te ontbinden door dit schriftelijk via brief of e-mail (info@guilhermo.nl) aan Guilhermo te melden. Eventuele betalingen door de klant worden zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat Guilhermo het bovenstaande verzoek tot ontbinding van de overeenkomst heeft ontvangen, op de bank- of girorekening van de klant teruggestort.
  • Als de levertijd meer dan 30 dagen bedraagt zal de overeenkomst alleen blijven bestaan als de klant hiermee instemt. Indien de klant hier niet mee instemt zal de overeenkomst automatisch ontbonden worden en zullen eventuele betalingen door de klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen, teruggestort worden. De klant hoeft dit dus niet schriftelijk te melden.
  • Het proces van verzenden is in de website uitdrukkelijk beschreven. Als daar onduidelijkheden over zijn is het gewenst verduidelijking te vragen alvorens te bestellen.

Retourneren

  • De klant kan binnen 14 dagen na in bezit name van de artikelen gebruik maken van het herroepingsrecht, oftewel het recht van retour. Hiervoor vraagt Guilhermo de klant bij voorkeur gebruik van te maken van het beschikbare herroepingformulier (in het vervolg “Retourformulier” genoemd).
  • Indien de klant de bestelling wil retourneren dient hij/zij dat binnen 14 dagen na in bezit name van de artikelen via de site kenbaar te maken. Via het account van de klant kan hij/zij onder “Mijn bestellingen” bij de betreffende bestelling “Artikelen retourneren” kiezen. Guilhermo ontvangt dit bericht via het systeem en is daardoor geïnformeerd. Daarna heeft de klant 14 dagen de tijd om de artikelen terug te sturen. Indien de klant het formulier met de artikelen meestuurt dienen de artikelen binnen 14 dagen teruggestuurd te worden.
  • Als de klant tijdig, dus binnen 14 dagen na het kenbaar maken van de retourzending, de artikelen heeft teruggestuurd krijgt de klant het aankoopbedrag terug, inclusief bezorgkosten als die door de klant zijn betaald. Hiervoor is vereist dat Guilhermo de artikelen ongebruikt, onbeschadigd en tijdig heeft ontvangen. De klant kan ook kiezen voor het ruilen van het artikel voor een ander artikel of hetzelfde artikel in een andere kleur en/of maat. Als het nieuwe artikel goedkoper is ontvangt de klant het verschil terug; is het artikel duurder dient eerst bijbetaald te worden.
  • De geretourneerde artikelen dienen nieuw en absoluut ongebruikt en onbeschadigd te zijn, inclusief de door Guilhermo aangebrachte labels. De klant mag testen en inspecteren voor zover dat noodzakelijk is om te bepalen of de klant het artikel wenst te behouden. De artikelen mogen dus absoluut géén gebruikssporen of beschadigingen bevatten. Tevens dient de klant te voorkomen dat, in geval van schoenen, géén vouwen in het deel boven de voet ontstaan. Guilhermo zal zeer strikt toezien op gebruikssporen en beschadigingen die niet aanwezig waren bij verzending. Meegeleverde originele verpakkingen moeten ook onbeschadigd zijn en mee retour gezonden worden. Indien de geretourneerde artikelen gebruikssporen of beschadigingen bevatten en/of de verpakkingen beschadigd zijn, is er sprake van ruime waardevermindering doordat de artikelen niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. Hiervoor brengt Guilhermo kosten in rekening.
  • Retourzendingen worden op kosten van de klant uitgevoerd. Uitzondering daarop vormen het retourneren van beschadigde artikelen (buiten de schuld van de klant) en van onjuist toegestuurde artikelen. Als Guilhermo constateert dat de artikelen daadwerkelijk buiten de schuld van de klant beschadigd zijn of onjuiste artikelen zijn toegestuurd, worden de door de klant betaalde verzendkosten door Guilhermo terugbetaald. Omdat deze retourzending onder verantwoordelijkheid van Guilhermo plaatsvindt, dient deze retourzending als “extra veilig” via de pakketdienst te geschieden. In beide gevallen kan de klant het aankoopbedrag terugkrijgen of kiezen voor een vervangend artikel. De kosten voor het verzenden van een vervangend artikel zijn voor rekening van Guilhermo. Van een beschadiging aan het ontvangen artikel dient de klant binnen 3 dagen schriftelijk melding te doen en enkele foto’s naar Guilhermo te mailen om de beschadiging aan te tonen.
  • De klant is verantwoordelijk voor een veilige en deugdelijke verzending/retournering van de artikelen. Guilhermo wil er met nadruk op attenderen, dat de klant wettelijk verplicht is zorg te dragen voor de artikelen en verantwoordelijk is voor de artikelen totdat deze door Guilhermo retour zijn ontvangen. Een traceerbare manier van verzending is dan ook dringend aan te bevelen. De klant dient het bewijs van verzending zorgvuldig te bewaren. Tevens is het belangrijk dat de artikelen stevig verpakt worden verstuurd.
  • De retourzending wordt door Guilhermo binnen 14 dagen afgewikkeld door middel van het opsturen van een vervangend artikel of terugbetaling van het aankoopbedrag (inclusief eventuele bezorgkosten). Ook het eventueel prijsverschil tussen een eerder besteld artikel en een nieuw artikel zal de klant binnen 14 dagen terug ontvangen. Dit of een vervangend artikel of het aankoopbedrag zal de klant pas ontvangen als de retourzending onbeschadigd en ongebruikt is ontvangen door Guilhermo. Indien de artikelen of de verpakkingen beschadigd zijn, zullen de kosten voor deze waardevermindering in rekening worden gebracht, eventueel verrekend met het terug te betalen aankoopbedrag.
  • Het proces van retourneren is in de website uitdrukkelijk beschreven. Als daar onduidelijkheden over zijn is het gewenst verduidelijking te vragen alvorens te retourneren.

Betaalmethoden

Betaling van de artikelen kan uitsluitend d.m.v. 100% vooruitbetaling. Betalen kan veilig en gemakkelijk via iDeal (betalen d.m.v. internetbankieren), Creditcard (Visa of Mastercard), Maestro en bankoverschrijving. Als daar onduidelijkheden over zijn is het gewenst verduidelijking te vragen alvorens te bestellen.

Klachten

De klant dient een klacht schriftelijk kenbaar te maken per brief (op het postadres van Guilhermo) of per e-mail (info@guilhermo.nl). Guilhermo zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, de klacht of het probleem proberen op te lossen. Guilhermo zal de klant hierover schriftelijk via brief of e-mail berichten.

Garantie

Guilhermo staat ervoor dat de artikelen voldoen aan de overeenkomst, de vermelde specificaties en de verwachtingen. Guilhermo biedt 3 maanden garantie op de gekochte artikelen. De garantie betreft constructie-/productie-fouten van de artikelen en van de materialen. Klachten die Guilhermo niet vergoedt zijn: slijtage van de zolen bij veelvuldig gebruik, slijtage van de hakken, slijtage van veters, lak / metallic materialen, het loslaten en verliezen van pailletten, steentjes en kraaltjes, alle slijtage van buitenaf (remmen, kruipen of glijden) en het afgeven van gekleurde binnenvoeringen. De garantie op ritsen is 3 maanden. Indien reparatie niet mogelijk is zal een vervangend artikel geleverd worden. Kosten van reparaties na de bovenstaande aangegeven garantietermijn zijn voor rekening van de klant.

Overschrijden afgesproken betalingstermijn

Indien andere betalingsvoorwaarden zijn overeengekomen en de betalingstermijn wordt overschreden, is Guilhermo gerechtigd per factuur €50,- administratiekosten in rekening te brengen. Tevens is over het openstaande bedrag een rente van 1% per maand verschuldigd. Indien de klant ook na het versturen van een herinnering niet of niet volledig aan de betalingsverplichting heeft voldaan, heeft Guilhermo het recht om haar buitenrechtelijke (incasso-) kosten aan de klant in rekening te brengen.

Overmacht

Guilhermo is niet gehouden tot nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Deze omstandigheden zijn onder meer een bedrijfsstoring, een storing in internetverbindingen, transportvertragingen, een staking en het niet of niet tijdig leveren door leveranciers.

Aansprakelijkheid

Iedere aansprakelijkheid van Guilhermo voor alle schade, ook voor de schade die bij uitvoering van de overeenkomst door derden wordt veroorzaakt, wordt uitgesloten. Aansprakelijkheid voor eventuele schade voortvloeiend uit het gebruik van de artikelen van Guilhermo aanvaardt Guilhermo niet. De aansprakelijkheid van Guilhermo is alleen beperkt tot maximaal het bedrag van de aankoopprijs van het desbetreffende artikel.

Privacy

Door de klant ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in een bestand en zullen uitsluitend worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling en voor het informeren van de klant. De verwerking van de gegevens van de klant zal geschieden in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving. Guilhermo deelt persoonsgegevens niet en neemt maatregelen om te voorkomen dat derden deze gegevens kunnen verkrijgen.

Zakelijke klanten

Voor zakelijke klanten zijn in overleg afwijkende voorwaarden mogelijk. Men kan hierover per e-mail of via een ticket (formulier onder Klantenservice op de website) contact opnemen.

Eigendom

  • Alle aan de klant geleverde artikelen blijven eigendom van Guilhermo, totdat alle bedragen die de klant verschuldigd is voor de krachtens de overeenkomst geleverde artikelen volledig aan Guilhermo zijn voldaan.
  • De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Guilhermo website, waaronder programmatuur, zoekmethoden, teksten en beelden berusten bij Guilhermo. Het is niet toegestaan, zonder schriftelijke toestemming vooraf door Guilhermo, informatie te kopiëren en/of te bewerken.
  • Afbeeldingen van artikelen (of etiketten) zijn met de grootste zorg gemaakt en afgebeeld. Ondanks dat kunnen altijd beperkte afwijkingen, met name in kleur, voorkomen.

Toepasselijk recht

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Guilhermo is het Nederlandse recht van toepassing. Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele algemene voorwaarden aan.

Wijzigingen

Guilhermo behoudt zich het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. Indien wijzigingen in de algemene voorwaarden plaatsvinden zullen deze niet anders gecommuniceerd worden dan door middel van het vermelden van de documentversie en datum op deze pagina / in dit document.

Correspondentie

Alle correspondentie op basis van deze Algemene voorwaarden vindt plaats met Guilhermo, Lorentzstraat 16, 6164 BH Geleen, Nederland.

Algemene Voorwaarden Guilhermo, 1 januari 2014, versie 1

 

Maak een afspraak